Južná Kórea a Japonsko: V krajinách začali zaujímavé kampane na zvýšenie pôrodnosti

Vláda Juhokórejskej republiky oznámila fakty o pripravovanom projekte zvyšovania hustoty obyvateľstva v krajine a spôsoboch jeho realizácie, informuje agentúra „Junchal“.
V krajine, kde sú štatistiky pôrodnosti jednými z celosvetovo najnižších, plánuje vláda spustiť kampaň vedúcu k budovaniu negatívneho postoja k potratom. Okrem toho chce vláda podporovať aj prílev kvalifikovaného zahraničného personálu. Pre dosiahnutie cieľov projektu je nutné tiež zvýšiť materiálnu podporu rodín s deťmi, hlavne mnohodetných. Napríklad, pre rodiny s tromi a viac deťmi budú zavedené špeciálne zvýhodnenia pri hypotekárnych úveroch, podobne budú finančne zvýhodnené páry, pristúpivšie k umelému oplodneniu.  
Agentúra cituje slová juhokórejského prezidenta Li Men Baka, ktorý potvrdil, že „nemôžeme čakať desať rokov. Musíme dôsledne rozanalyzovať problém a prijať správne opatrenia“.
V súčasnosti žije v Južnej Kórei asi 50 miliónov ľudí, pôrodnosť na jednu ženu je 1,2 dieťaťa, zatiaľ čo na udržanie dobrej demografickej bilancie je vyhovujúci stav pôrodnosti 2,1 dieťaťa na ženu.
Podobne v Japonsku chcú zvýšiť počet obyvateľov, preto zvolili netradičný spôsob: prvýkrát v histórii krajiny chce vláda povoliť reklamu svadobných agentúr, do súčasnosti bola v Japonsku reklama na všetky záležitosti týkajúceho sa súkromného života zakázaná. Avšak dnešnú demografickú situáciu v krajine považujú za možný faktor oslabenia a poškodenia japonskej konkurencieschopnosti a ekonomiky. Niektorí odborníci  sa k návrhu stavajú skepticky a tvrdia, že problémy sú spôsobené odmietaním detí v japonských rodinách kvôli možnej finančnej záťaži. Odhaduje sa, že takýto postoj má asi 52% Japoncov.